czwartek, 16 czerwca 2011

Strong Keycord czyli smycz trochę inna…

Kolejna smycz do kluczy. Od pozostałych różni ją jednak zdecydowania wytrzymałość. Jest to kolejna praca, która zaliczam do tych, których zastosowanie i przeznaczenie dokładnie znałem jeszcze zanim zacząłem ją robić. Została zaprojektowana i wykonana z myślą o konkretnym przeznaczeniu.

Widząc pewnego dnia, jak mój przyjaciel, który opiekuje się całkiem sporą ilością jachtów, nosi ze sobą cały olbrzymi i ciężki pęk kluczy do jachtów, żaglowni, stolarni, akumulatorowni, szkutni, do miliarda szafek i kłódek na terenie ośrodka i Bóg tam jeszcze wie do czego, wpadłem na pomysł by wykonać “narzędzie”, które pomogłoby w ogarnięciu całego tego złomu i pozwoliło na pewne noszenie tego w ręku lub na szyi. Rdzeń smyczy stanowi niezwykle wytrzymała, 4 mm linka poliestrowa o ciasnym splocie i aramidowym rdzeniu, związana w pętlę węzłem, zabezpieczonym klejem cyjano-akrylowym. Rdzeń opleciony jest bawełnianą linką 3mm. Karabińczyk do smyczy mocuje guz turecki 2x 4x3, zaopatrzony w białą konturówkę. Sposób mocowania karabińczyka nie jest przypadkowy. Pozwala on wszakże na jego dość łatwą wymianę, w przypadku uszkodzenia lub zużycia. W miejscu uchwytu smyczy lub jej oparcia na szyi, splot celem pogrubienia, opleciony został dodatkowo guzem tureckim 2x25, aby noszenie smyczy w ręku lub założenie jej na szyję, nie powodowało dyskomfortu w przypadku większego obciążenia.

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC